منحة جامعة مونستر ومعهد ماكس بلانك لدراسة الدكتوراه في ألمانيا
تدعو جامعة مونستر بالتعاون مع معهد ماكس بلانك للطلب البيولوجي والجزيئي ، الباحثين من محتلف دول العالم إلى التقدم بطلب للحصول على منحة لدراسة الدكتوراه ، حيث إن هذه المنحة ممولة بالكامل ومفتوحة للطلبة من جميع أنحاء العالم الراغبين بالدراسة في ألمانيا.

 

 

لمحة عن جامعة مونستر
جامعة مونستر جامعة ألمانية، تقع في مدينة مونستر، ولاية شمال الراين-وستفاليا. هي جزء من مؤسسة البحوث الألمانية و باعتبارها واحدة من أكبر الجامعات في ألمانيا ، تقدم جامعة مونستر مجموعة من برامج الدرجات العلمية ، وتعتبر من الجامعات المنافسة في ألمانيا
تفاصيل منحة منحة جامعة مونستر
الجامعة  المستصيفة :  معهد ماكس بلانك للطب الجزيئي البيولوجي وجامعة مونستر
ستوى المقرر: دكتوراه
الجنسية: دولية
مكان الدراسة :  مونستر ، ألمانيا
آخر موعد للتقديم: 12 أبريل 2020
معايير الأهلية للتقدم إلى منحة جامعة مونستر
الدول المؤهلة: يتم قبول الطلبات من جميع أنحاء العالم.

 

 

 

التخصصات المؤهلة :  علوم الحياة الجزيئية والخلوية مع التركيز بشدة على التصوير الخلوي .
المعايير المقبولة: لكي يكون المتقدم مؤهلاً ، يجب أن يستوفي المعايير التالية:
حاصل على درجة الماجستير ، أو ما يعادلها ، في الحياة أو العلوم الطبيعية (مثل البيولوجيا أو الكيمياء الحيوية أو التكنولوجيا الحيوية أو الفيزياء أو الكيمياء أو الصيدلة أو المجالات ذات الصلة) ،  أو في الرياضيات أو علوم الكمبيوتر.

 

 

 

كيفية التقديم إلى منحة جامعة مونستر
يتعين على الباحثين التقدم بطلب للحصول على القبول في جامعة مونستر ، بعد الحصول على القبول في جامعة مونستر ، يتعين على الطلبة تقديم طلب خاص للحصول على المنحة
متطلبات اللغة: يتعين على الطلبة تقديم مايثبت إجادتهم للغة الإنجليزية كإمتحان توفل أو آيلتس ، الطلاب الذين أكملو تعليمهم العالي باللغة الإنجليزية معفيين من هذا الشرط
التمويل المقدم من خلال منحة جامعة مونستر
المنحة ممولة بالكامل حيث ستمشل الرسوم الدراسية وعقد سنوي يصل إلى 22 ألف دولار كما ستقدم الجامعة الدعم في السفر والإقامة والفيزا.

 

 

 

International PhD Positions in Muenster, Germany
The International Max Planck Research School IMPRS-Molecular Biomedicine and the Graduate School of the Cells in Motion Interfaculty Centre (CiM) are excited to announce its International PhD Positions in Muenster, Germany.

 

 

 

 

The funding program offers 16 PhD positions for highly qualified and motivated students of any nationality. The program provides cutting edge science and teaching in Molecular and Cellular Life Sciences with a strong emphasis on Imaging.
As one of the largest universities in Germany, the University of Muenster offers a range of degree programs, multifaceted research profile, and the atmosphere and quality of life in Muenster.

 

 

Brief Description
University or Organization: Max Planck Institute for Molecular Biomedicine and University of Muenster
Course Level: PhD
The award can be taken in Muenster, Germany
Application Deadline: April 12, 2020
Eligibility
Eligible Countries: Applications are accepted from around the world.
Acceptable Course or Subjects: The PhD program offers excellent research and teaching in Molecular and Cellular Life Sciences with a strong emphasis on Imaging.
Admissible Criteria: To be eligible, applicants must have to meet the following criteria:
Hold a Master’s degree, or equivalent (e.g. German Diploma), in life or natural sciences (e.g. biology, biochemistry, biotechnology, physics, chemistry, pharmacy or related fields), in mathematics or computer sciences.

 

 

 

How to Apply
How to Apply: Applicants can apply to this graduate program only, if they find research projects that are of interest to them. After that, they have to submit applications online.
Supporting Documents: Candidates must have to submit short curriculum vitae (CV), transcripts, certificates and in your online application you name 1-3 potential CiM-IMPRS groups in which you would like to work. All submitted transcripts and certificates must be in English or German.

 

 

Admission Requirements: In order to be considered for the position, candidates must possess a good academic record.
Language Requirement:  Applicants who are not native English speakers should demonstrate an adequate competence of the English language by one of the following options: 1) acceptable results in an internationally recognized test (e.g. TOEFL, IELTS) or 2) proven higher education in English or 3) reasonably long stay in an English speaking country or 4) simply demonstrating your English language abilities during presentations and interviews in Münster.

 

 

 

Benefits
Students will receive work contracts with annual gross pay of 22.950 – 29.800 €. The exact amount depends on the type of work contracts offered by the individual workgroups.
The university also offers support with visas, accommodation and administrative matters.
https://www.uni-muenster.de/CiM-IMPRS/
.

تروسكو