جوائز الجامعة الأمريكية للجدارة للطلاب الدوليين هي منح دراسية جزئية وليست كاملة.

إنهم يتمتعون بقدرة تنافسية عالية ويقومون على مزيج من الإنجاز الأكاديمي المتميز ومهارات التواصل الممتازة في اللغة الإنجليزية والقيادة والعمل التطوعي وخدمة المجتمع. لا تتوفر مساعدات مالية قائمة على الاحتياجات للطلاب الدوليين (من غير مواطني الولايات المتحدة).

للعام الدراسي 2018-2019 ، تراوحت المنح الدراسية بين 8000 دولار أمريكي و 20،000 دولار أمريكي لكل عام دراسي. وهي قابلة للتجديد لجميع السنوات الأربع من الدراسة بناءً على الأداء الأكاديمي المستمر الناجح.

مهم للمتقدمين في السنة الأولى الذين يرغبون في الحصول على منح دراسية جزئية من الاتحاد الأفريقي:

تقدم بطلب فصل الخريف (أغسطس) وليس الربيع. آخر موعد لتقديم الطلبات هو 15 يناير.
يتم تقديم جوائز الاتحاد الأفريقي للجدارة فقط في وقت القبول. لا توجد فرص أخرى للحصول على منح دراسية جزئية من الاتحاد الأفريقي بمجرد أن تبدأ دراستك.
لا توجد زيادات في مبالغ المنح الدراسية المتاحة من سنة إلى أخرى. يظل المبلغ الأولي لجائزة AU للجدارة ثابتًا طوال السنوات الأربع من الدراسة.

يجب أن يوضح كتابك الخاص بـ AU CFIS والرسالة البنكية أن لديك ما لا يقل عن 66،717 دولارًا أمريكيًا متاحًا للسنة الأولى من دراستك ، حتى لو كنت تأمل في الحصول على إحدى المنح الدراسية التنافسية للاتحاد الأفريقي والحصول عليها. خطط لتوفير تمويل مماثل لكل سنة إضافية من الدراسة الجامعية (حتى أربع سنوات كحد أقصى).

لمزيد من التفاصيل حول المنحة والتقديم لها اضغط هنا

First-Year Merit Awards for International Students

American University’s merit awards for international students are partial, not full, scholarships. They are highly competitive and based on a combination of outstanding academic achievement, excellent communication skills in English, leadership, volunteerism, and community service. No need-based financial aid is available to international students (non-U.S. citizens).

No separate application form or process is needed to be considered for AU merit scholarships.

For the 2018-2019 academic year, scholarships ranged from U.S.$8,000 to U.S.$20,000 per academic year. They are renewable for all four years of study based on successful continued academic performance.

Important for first-year applicants who wish to be considered for AU’s partial scholarships:

  1. Apply for the fall (August) semester, not spring. Fall application deadline is January 15.
  2. AU merit awards are offered only at the time of admission. There are no further opportunities for AU partial scholarships once you have begun your studies.
  3. No increases in scholarship amounts are available from year to year. The initial amount of your AU merit award remains constant for all four years of study.
  4. Your AU CFIS and bank letter must demonstrate that you have at least U.S.$66,717 available for your first year of study, even if you hope to qualify and receive one of AU’s competitive merit scholarships. Plan to have similar funding available for each additional year of undergraduate study (up to four years total).

For more details, click here